dinsdag 29 november 2011

Kerstballen breien met Arne & Carlos


Eerst toch nog even braaf wachten tot de Sint is langsgeweest en dan mogen we de kerstboom uithalen en versieren.

en nu nog de sneeuw


Met het boek 'Kerstballen breien' van de Noren Arne Nerjordet & Carlos Zachrison op schoot, ben ik aan mijn eerste kerstbal begonnen. Het is nog een eenvoudige versie, aan de noorse motieven waag ik me bij een volgende. Een beetje prutsen in het begin maar van het voorlopige resultaat krijg ik zeker al een instant-scandinavisch gevoel. Sarah Lund-met-noorse-truien ( tweede reeks van The Killing wordt nu uitgezonden op canvas) en Wallander zijn niet ver weg.
De oorspronkelijke Noorse titel van het boek mag er trouwens ook wel wezen: 'Julekuler'.

Cute and fashionable mag je ze noemen, de kerstballen, en ook Arne & Carlos. Kijk op You-tube naar het filmpje : http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=FoDghBI3F34

Bij Workshop kan je het boek kopen (volgende week), houten double-pointed priempjes en wol. De kerstboom zal je er misschien niet meer vol mee krijgen, want dat is wat kort dag, maar als kerstkado is een zelfgebreide kerstbal ( pak hem mooi in in een doosje opgevuld met wit zijdepapier) wel een pronkstuk !
Of een pakket met boek en materiaal als kadootje voor een creatieve duizendpoot is ook scoren :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten