vrijdag 10 juni 2011

Recycle naar aanleiding van Bioweek

Onder het mom van 'recyclage' en 'customizing' ben ik aan de slag gegaan met een paarse (!) daim broek die ik een kleine 15 jaar geleden droeg, maar nu al 14 jaar niet meer :-). Tijd dus om met dit echte leer aan de slag te gaan.  De stikmachines die in de winkel staan zijn ook geschikt om leder te verwerken, dus dat opent perspectieven naar toekomstige workshops !

Dit was de broek :


very purple !

Eerst de broekspijpen afgeknipt en beiden langs 1 kant opengemaakt. Zo had ik twee mooie stukken leder.
Deze stukken in de juiste vorm geknipt, zoals ik de tas wilde, twee restjes satijnen stof uitgezocht om als voering te gebruiken, en hop aan de slag met de stikmachine..



Nog wat resten leder aan elkaar gestikt om twee schouderlussen te kunnen maken.



Lussen op de juiste hoogte bevestigen, en klaar ! Nog een lint door de bovenste rand getrokken om de tas te kunnen dichtfronsen en dit is het resultaat :


best fier op mijn eerste lederen tas

En dit schiet er nog over van de broek: HOTPANTS !! ...... auch  :-)

lederen hotpants yihaa !

Meer info @ Workshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten